Cheticamp - Baddeck - Reisverslag uit Baddeck, Canada van Lotte Alderen - WaarBenJij.nu Cheticamp - Baddeck - Reisverslag uit Baddeck, Canada van Lotte Alderen - WaarBenJij.nu

Cheticamp - Baddeck

Door: Lotte

Blijf op de hoogte en volg Lotte

08 Augustus 2019 | Canada, Baddeck

Vandaag was het tijd om door te reizen naar Baddeck. We namen afscheid van het mooie huis en begonnen aan een rit van 210 kilometer over Cabot Trail, een van de mooiste wegen van Canada. We hebben tussendoor 3 stops gemaakt.

Stop 1 was in Cape Breton Highlands National Park. We hebben daar de Skyline Trail gelopen, een wandeling van 8,5 kilometer. Onderweg kwamen we meerdere uitkijkpunten tegen die uitkeken over het National Park en de Atlantische Oceaan. Het was een mooi 180 graden uitzicht. De wandeling was niet heel erg zwaar. Dat was fijn want het was rond de 30 graden. We hebben helaas wel pech gehad. We kwamen mensen tegemoet lopen die een paar seconde geleden een moose hadden gezien. We hebben hem dus net gemist.

De volgende stop was voor de lunch. We hebben ergens aan het water gegeten in de zon.

De laatste stop was bij Green Cove. Het was een grote rots in de zee waar je overheen kon lopen en waar je wederom uitzicht had over de Atlantische Oceaan. De lucht was mooi blauw waardoor je heel ver kon kijken. Er was harde wind dus er waren veel golven.

Toen we aankwamen bij ons hotel hebben Meike en ik nog even in de zon gelegen en ook gezwommen in het verwarmde zwembad. Het was echt super lekker! De zon was namelijk er de hele dag geweest alleen begon nu het later werd wat meer weg te trekken en dan wordt het best wel snel al koud.

Net hebben we avond gegeten in het restaurant van het hotel. We hebben allemaal echt super lekker gegeten!