Cheticamp - Reisverslag uit Chéticamp, Canada van Lotte Alderen - WaarBenJij.nu Cheticamp - Reisverslag uit Chéticamp, Canada van Lotte Alderen - WaarBenJij.nu

Cheticamp

Door: Lotte

Blijf op de hoogte en volg Lotte

07 Augustus 2019 | Canada, Chéticamp

Deze ochtend hebben we echt iets super leuks gedaan! We zijn wezen whale watchen op een zodiac. Om 9.30 vertrok de boot dus we moesten redelijk vroeg opstaan.

We zaten met 14 personen op de zodiac. 12 passagiers, 1 kapitein en 1 vrouw die informatie wist over alle zeedieren. We vertrokken en vaarden eerst super snel over de Atlantische Oceaan voor ongeveer 45 minuten. Toen kwamen we al snel 3 walvissen op het spoor. Ze bleven rond onze boot cirkelen en kwamen ook echt dichtbij! Walvissen komen ongeveer 3 keer boven water en daarna verdwijnen ze voor 8 tot 10 minuutjes onderwater en dan komen ze weer naar boven. De tijd dat ze onderwater waren gaf ons tijd om een beetje bij te komen en daarna zochten we ze weer op. Ze waren niet moeilijk te vinden. Ze spoten namelijk ongeveer 10 meter hoog water in de lucht als ze boven de oceaan waren.

Hier is een filmpje van de walvissen toen ze heel dichtbij waren:

We hebben ook nog iets super speciaals gezien! De mevrouw die alles wist over walvissen zei dat ze het nog nooit had gezien en waarschijnlijk ook nooit meer gaat zien. We zagen namelijk de grote witte kin van de walvis. Hij kwam uit het water van heel dichtbij (zie foto). Het was echt heel erg gaaf!

Toen we terug waren hebben we buiten op de veranda geluncht in de zon en daarna hebben papa en mama 8,5 kilometer gelopen. Meike en ik hadden er niet heel veel zin in, dus wij hebben in het huis spelletjes gespeeld.

In de avond hebben we buiten avond gegeten. Papa en mama hadden namelijk gekookt. Na het eten zijn we nog een beetje het dorpje ingelopen en nu zitten we weer lekker in het huis. Het is de laatste dag hier. Morgen reizen we namelijk alweer door naar Baddeck.

• 08 Augustus 2019 - 04:24

Esther:

Oh wat gaaf om te zien!

• 08 Augustus 2019 - 04:43

Jolanda:

Super wat een avontuur weer. Teveel om op te noemen. Maar goed dat je dit met ons deelt, als je thuis bent dan weet je niet meer wat je ons moet vertellen zoveel maken jullie mee.

• 08 Augustus 2019 - 17:25

Mirjam:

Onwijs gaaf, die walvissen! Poeh!