Clearwater - Reisverslag uit Hixon, Canada van Lotte Alderen - WaarBenJij.nu Clearwater - Reisverslag uit Hixon, Canada van Lotte Alderen - WaarBenJij.nu

Clearwater

Door: Lotte

Blijf op de hoogte en volg Lotte

21 Juli 2017 | Canada, Hixon

Vandaag begonnen we lekker rustig aan. We hebben rond half 10 ontbeten en daarna wat spelletjes gedaan.
In de middag stond al op de planning om te gaan raften. We moesten daar al om 1 uur zijn dus we aten ook al vroeg in de middag. Daar aangekomen moesten we eerst onze maten voor ons pak vinden (ons pak was een wetsuit, een vest, een regenjas, een helm en natuurlijk een reddingsvest.) Daarna was het tijd om met de bus naar het vertrekpunt te gaan. Dat was ongeveer 30 minuten rijden. We werden daar in een boot gezet met een begeleider er bij. In totaal zaten we met z'n negenen in een boot. Eerst kregen we natuurlijk uitleg over van alles en nog wat. Van hoe je moest peddelen, tot aan wat je moest doen als je uit de boot viel. We waren net in het water en toen begon het ineens keihard te regenen en ook nog te onweren, maar we gingen gewoon door! Onderweg waren er 2 plekken van class 4 (de classen zijn van 1 tot 5, waarbij 5 het hoogste is). Een paar keer sloegen we zelfs bijna om.
Uiteindelijk na 2 uur te hebben geraft in de regen kwamen we weer bij het einde aan. Daar moesten we nog de boot op de kant leggen en ons in de kou omkleden. Daarna moesten we nog ongeveer een kwartier terug rijden met de bus. Het was echt een superleuke, maar ook spannende ervaring!
Toen we thuis kwamen gingen we lekker douchen want we hadden het ijskoud. Mama had hele lekkere pasta met groente erin gemaakt.
Straks gaan we naar een lokale live music optreden en morgen gaan we weer door naar de volgende plek.

• 21 Juli 2017 - 08:08

Jolanda:

Wat gaaf zeg, maar ook wel spannend met die onweer.
    Jammer van de regen maar jullie werden toch al nat.

Zo leuk om jullie te volgen met deze verhalen.

• 21 Juli 2017 - 13:18

Oma:

Spannend!!!!!! Ik mis wel ce foto met de spierballen!xx