Moncton - Scotsburn - Reisverslag uit Scotsburn, Canada van Lotte Alderen - WaarBenJij.nu Moncton - Scotsburn - Reisverslag uit Scotsburn, Canada van Lotte Alderen - WaarBenJij.nu

Moncton - Scotsburn

Door: Lotte

Blijf op de hoogte en volg Lotte

05 Augustus 2019 | Canada, Scotsburn

Vanochtend hebben we rustig aan gedaan. Eerst hebben we ontbeten in het hotel en daarna hebben Meike en ik nog eventjes gezwommen. Toen was het tijd om uit te checken.

Voordat we onderweg gingen naar Scotsburn zijn we eerst nog langs het RCMP monument geweest. Dat lag naast ons hotel. Het moment staat voor een schietpartij in Moncton op 4 juni 2014. Daarbij zijn 5 officieren Royal Canadian Mountain Police (RCMP) geraakt en 3 officieren ook echt overleden. Het momument bestond uit een standbeeld van alle drie de officieren die zijn omgekomen. Het was heel mooi in detail gemaakt.

Daarna zijn we naar Centennial Park geweest. Dat hebben we een korte wandeling gemaakt en een ijsje gehaald. Het was een park met korte wandelroutes maar er was ook een waterparkje, grote speeltuin en je kon in bomen klimmen. Het was vandaag New Brunswick Day dus iedereen in de provincie was vrij. Daarom was het redelijk druk.

Na de korte wandeling reden we door naar Scotsburn. We zijn nu in Nova Scotia. We zitten in een hele mooie chalet. Het is afgezonderd in een soort bos waardoor het heel erg rustig is. Meike en ik hebben al heel erg genoten van het zwembad en de jacuzzi. Het was super lekker weer dus dat was een bonuspunt!

Met het avondeten hebben papa en mama gekookt. We hebben het buiten opgegeten aan een picknicktafel met heel mooi uitzicht. Morgen gaan we hier weer weg en reizen we al weer door. Tot dan gaan we genieten van de mooie plek hier!

(Ik was met het plaatsen van het verhaal een beetje ongeduldig. Daardoor is het verslag vier keer geplaats en vier keer gemaild oeps.)