Victoria --> Vancouver - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Lotte Alderen - WaarBenJij.nu Victoria --> Vancouver - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Lotte Alderen - WaarBenJij.nu

Victoria --> Vancouver

Door: Lotte

Blijf op de hoogte en volg Lotte

30 Juli 2017 | Canada, Vancouver

Vandaag stond de reis naar Vancouver op de planning.
We begonnen gewoon rustig aan in Victoria. We hebben in de ochtend ergens ontbeten en zijn daarna naar het Royal BC Museum geweest. Dat is een museum over de geschiedenis van British Columbia. Het was echt super gaaf, want er was ook een stuk met allemaal zeedieren die we gisteren met het whale watchen of met de wandeling over long beach al hadden gezien. Verder was het museum echt heel mooi met allemaal tentoonstellingen en ook nog een voorstelling over Terry Fox, een jongen met een kunstbeen die elke dag een marathon liep om geld te verzamelen om kanker te bestrijden, waar hij zelf een jaar later helaas aan overleden is.
Rond half twee gingen op weg naar Vancouver. We moesten helaas het mooie Vancouver Island verlaten, maar kregen er wel het mooie Vancouver voor in de plaats. Maar daar moesten we nog wel naar toe...
We moesten eerst een half uur rijden naar de boot van Vancouver Island naar Vancouver. De boot vertrok ieder uur en je moest er een uur van tevoren zijn. We kwamen daar iets over twee aan en er werd gezegd dat we de boot van 3 uur nog konden halen. We waren superblij want dan zouden we rond half 5 al in de haven van Vancouver zijn. Maar helaas, we waren net 20 auto's te laat. We konden echt net niet meer op de boot erbij, en dat betekende dat we nog een uur moesten wachten.
Na een uur gewacht te hebben, zouden we eindelijk op de boot kunnen, maar dat werd nog spannend. We stonden bijna vooraan, maar er kwamen allemaal auto's voorbij die hadden gereserveerd. We waren bang dat we er weer niet op zouden kunnen, maar gelukkig konden we er nog net op!
De bootrit duurde iets meer dan anderhalf uur en daarna waren we eindelijk in Vancouver! We moesten nog driekwartier rijden, door de heeele mooie stad, en toen kwamen aan bij het hotel. Ook dit is weer een heel mooi hotel, met uitzicht over Vancouver vanaf 3 punten! Ook hebben papa en mama een eigen slaapkamer en het is allemaal super ruim!
We zijn in de avond weer lekker uiteten geweest bij Boston Pizza. Daarna hebben we rondgelopen door de stad. Het is echt suuuuuuper mooi en lijkt een beetje op New York, door de hele hoge gebouwen. We zitten ook met ons hotel op de 14e verdieping, van de 30!!!
We zijn nu aan het genieten van het uitzicht vanaf onze hotelkamer. Er zijn allemaal mooie lichtjes en hele mooie en hoge gebouwen. We gaan straks lekker slapen en morgen van het lekkere weer genieten, het wordt voorspelt dat het 28 graden wordt!

• 31 Juli 2017 - 08:57

Jolanda:

Jullie laatste bestemming alweer.
    Geniet nog van al het moois.

• 31 Juli 2017 - 14:35

De Pollen:

Lieve Lotte en Meike,

Het einde van jullie fantastische vakantie komt inzicht.
    Wij willen jullie heel erg bedanken voor alle leuke ,uitgebreide reisverslagen.
    Hierdoor konden wij echt meeleven met jullie schitterende trip door Canada.
    We wensen jullie een voorspoedige terugreis en ......nog heeeeeel lang
    nagenieten van alle avonturen samen met mama en papa.
    Big hugs,alle Pollen.