Jasper-->Clearwater - Reisverslag uit Hixon, Canada van Lotte Alderen - WaarBenJij.nu Jasper-->Clearwater - Reisverslag uit Hixon, Canada van Lotte Alderen - WaarBenJij.nu

Jasper-->Clearwater

Door: Meike

Blijf op de hoogte en volg Lotte

19 Juli 2017 | Canada, Hixon

Het was vandaag weer een reisdag. Deze keer met een uur tijdverschil, er zit nu 9 uur tussen Canadese tijd en Nederlandse tijd. We vertrokken in de ochtend uit ons leuke parkje in Jasper om naar Clearwater te gaan. Het was in totaal 3.5 uur rijden (door tijdverschil eigenlijk maar 2,5 uur). We besloten tijdens de reis geen stops te maken, behalve om te lunchen. Tijdens de rit hebben we wel een zwarte beer heel dichtbij gezien en een coyote!
Hierdoor kwamen we dus net in de middag aan. We zitten in een eigen huisje, de onderverdieping is gehuurd door andere mensen. Het huisje is super luxe en schoon. Er zit zelfs een afwasmachine bij! Voordat we hadden ingecheckt, waren we nog langs de VVV in Clearwater gegaan. Hierdoor zijn we op het idee gekomen morgen te gaan raften. De eigenaar van ons huisje heeft namelijk zijn eigen bedrijf waar je dat kan doen. We probeerden steeds de eigenaar te bereiken om te reserveren, maar hij was er steeds niet.
Toen we helemaal gesetteld waren, gingen we naar Dutch Lake om lekker te relaxen en te zwemmen (bleek uiteindelijk ietsiepietsie te koud maar daar kwamen Lotte en ik pas achter toen we vanaf een steiger in het water gesprongen waren ;). De zon scheen wel, maar we hadden heel veel last van de rook van de bosbranden. Daardoor was het heel bewolkt en een beetje fris en rook alles naar brandlucht.) hier zijn we een uur gebleven. Daarna konden we eindelijk terecht bij onze eigenaar en we kunnen morgen gaan raften! Daar heb ik super veel zin in!
We hebben in onze eigen keuken weer eten gemaakt, dit keer sla met worstjes en ovenfriet :) Nu gaan we lekker relaxen en wat lezen, want morgen hebben we een avontuurlijke dag voor de boeg!

• 20 Juli 2017 - 09:33

Oma:

Heel veel plzeker.Nu kunnen jullie spierballen kweken meiden!!!Groetjes xx

• 20 Juli 2017 - 09:34

Oma:

Oei foutje plezier .

• 20 Juli 2017 - 10:10

Opa En Oma :

Wat een prachtig huis ,lekker genieten
    Veel plezier bij het raften .

Groetjes