Jasper - Reisverslag uit Jasper Park Lodge, Canada van Lotte Alderen - WaarBenJij.nu Jasper - Reisverslag uit Jasper Park Lodge, Canada van Lotte Alderen - WaarBenJij.nu

Jasper

Door: Lotte

Blijf op de hoogte en volg Lotte

18 Juli 2017 | Canada, Jasper Park Lodge

Dit is het reisverslag van gisteren, maar die konden we toen niet plaatsen omdat de site eruit lag.

Vandaag begonnen we de dag met een ontbijt vanuit ons eigen huisje! Daarna zijn we weer wezen wandelen. We hebben ongeveer 6 km door de Maligne Canyon. Het was een heen en terugreis en boven op de top hebben we nog lekker wat drinken gehaald. In totaal hebben we er 3 uur over gedaan.
In de middag hebben we nog lekker 2 uur buiten bij de rivier kunnen zitten.
We zijn daarna vroeg gaan avondeten omdat we vroeg werden opgehaald voor een wildlife-toer. We werden om half 6 opgehaald en begonnen meteen al met iets heel speciaals! We gingen naar een moeder Grizly beer met haar 2 jonkies. We bleven expres op 100 meter afstand voor de veiligheid en met de deur van de bus nog open, zodat we als de beren te dicht in de buurt kwamen we meteen de bus in konden gaan. Toen we doorreden kwamen we ook nog 3 elks tegen die langs de weg gras aan grazen waren. Daarna maakten we een korte stop en liet de meneer die ons begleide allemaal schedels en geweien zien van bijvoorbeeld geiten en bighorn sheeps. Na een tijdje gingen we weer door en zagen we nog een zwarte beer die maar op 5 meter afstand van ons was. Papa had de beste plek, om heeeele mooie foto's te maken!
3 uur later, om half 9, waren we weer terug bij ons huisje en hebben we weer lekker buiten gezeten. Morgen verlaten we helaas deze mooie plek weer.

• 19 Juli 2017 - 18:40

LN:

5 meter?! Ik hoop dat je tegen de wind in stond... Mooi verhaal; leuk om te lezen

• 19 Juli 2017 - 21:17

Jolanda:

Wat een mooie ervaring. Zo dichtbij kom je er nooit meer.
    Jullie zien zo veel mooie dingen, bijna niet te bevatten. Geniet maar weer van jullie volgende verblijf.